21-6-2019
Σχόλιο MATI GR: Μας τρώει η απορία, για το πως θα κρίνει ο τροχονόμος αν είσαι στεναχωρημένος ή κουρασμένος...
-------
Η οδήγηση από άτομα που είναι ψυχικά ή σωματικά εξαντλημένα, ή έχουν σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο όχημά τους, θα διώκεται ποινικά σύμφωνα με το άρθρο 290 Α του νέου Ποινικού Κώδικα.
Ειδικότερα, το άρθρο 290Α για την επικίνδυνη οδήγηση προβλέπει:
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
powered by Rubicon Project
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματικήποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α ́ ή β ́η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β ́ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή».
Για το θέμα αυτό αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών, Παναγιώτης Χαρμπής, μέσω δηλώσεών του σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Open TV.
«Η απορία μας είναι πώς γίνεται να μετρηθούν αυτές οι παράμετροι», σχολίασε για το γεγονός πως για πρώτη φορά γίνεται αδίκημα η οδήγηση υπό ψυχική ή σωματική εξάντληση. Και συνέχισε: «Για αλκοόλ και για ουσίες υπάρχουν μηχανήματα που μετρούν σε τι κατάσταση βρίσκεται ο εκάστοτε οδηγός, όμως η σωματική και η ψυχική κόπωση θα είναι στην κρίση του εκάστοτε τροχονόμου. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει», συμπλήρωσε.
«Οι ποινές είναι ιδιαίτερα αυστηρές, ξεκινούν από χρηματικό πρόστιμο και μπορεί να φτάσουν έως τριετή φυλάκιση», συμπλήρωσε ο κ. Χαρμπής, ο οποίος μίλησε και για ένα παράδοξο του νέου Ποινικού Κώδικα.
«Στην ακραία περίπτωση που κάποιος προκαλέσει κάποιο τροχαίο και τα θύματα είναι περισσότερα από ένα, μπορεί να του αποδοθεί ακόμα και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Αντίθετα, εάν κάποιος πάρει μια βόμβα και κάνεις το ίδιο, τότε μπορεί να φυλακιστεί μέχρι δέκα χρόνια».
Δείτε κι εδώ
loading...
Σχόλιο MATI GR: Μας τρώει η απορία, για το πως θα κρίνει ο τροχονόμος αν είσαι στεναχωρημένος ή κουρασμένος...
-------
Η οδήγηση από άτομα που είναι ψυχικά ή σωματικά εξαντλημένα, ή έχουν σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο όχημά τους, θα διώκεται ποινικά σύμφωνα με το άρθρο 290 Α του νέου Ποινικού Κώδικα.
Ειδικότερα, το άρθρο 290Α για την επικίνδυνη οδήγηση προβλέπει:
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
powered by Rubicon Project
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματικήποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α ́ ή β ́η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β ́ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή».
Για το θέμα αυτό αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών, Παναγιώτης Χαρμπής, μέσω δηλώσεών του σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Open TV.
«Η απορία μας είναι πώς γίνεται να μετρηθούν αυτές οι παράμετροι», σχολίασε για το γεγονός πως για πρώτη φορά γίνεται αδίκημα η οδήγηση υπό ψυχική ή σωματική εξάντληση. Και συνέχισε: «Για αλκοόλ και για ουσίες υπάρχουν μηχανήματα που μετρούν σε τι κατάσταση βρίσκεται ο εκάστοτε οδηγός, όμως η σωματική και η ψυχική κόπωση θα είναι στην κρίση του εκάστοτε τροχονόμου. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει», συμπλήρωσε.
«Οι ποινές είναι ιδιαίτερα αυστηρές, ξεκινούν από χρηματικό πρόστιμο και μπορεί να φτάσουν έως τριετή φυλάκιση», συμπλήρωσε ο κ. Χαρμπής, ο οποίος μίλησε και για ένα παράδοξο του νέου Ποινικού Κώδικα.
«Στην ακραία περίπτωση που κάποιος προκαλέσει κάποιο τροχαίο και τα θύματα είναι περισσότερα από ένα, μπορεί να του αποδοθεί ακόμα και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Αντίθετα, εάν κάποιος πάρει μια βόμβα και κάνεις το ίδιο, τότε μπορεί να φυλακιστεί μέχρι δέκα χρόνια».
Δείτε κι εδώ
loading...
Κοινοποιήστε το στα παρακάτω κουμπιά
Post A Comment:
0 comments so far,add yours